wtorek, 29 maja 2012

Owsianki dla małej koleżanki

Jest 6 rano. Ehh, Cynamonowy Syn nie daje mi pospać. Otwieram leniwie szafkę, sięgam po płatki owsiane i wsypuję do miski.
Cynamonowa Córka ma dziś w przedszkolu piknik. Jeszcze zdążę. Na pewno się ucieszy, gdy dostanie pudełko "owsianek" (tak nazywamy nasze ciasteczka owsiane).



 
Owsianki z rodzynkami:
400 g płatków owsianych (najlepiej błyskawicznych, łatwiej się kleją)
3 jajka
3-5 czubatych łyżek miodu (jak kto lubi, ja dałam 3 i były średnio słodkie)
170 g masła pokrojonego w plastry (powinno być na tyle miękkie, żeby łatwo się gniotło)
1/4 szklanki rodzynek

Wszystkie składniki wkładam do miski i zagniatam. Formuję kulki i wykładam na blachę, pokrytą papierem do pieczenia. Na blasze ciasteczka nieco "spłaszczam", żeby szybciej się upiekły. Piekę ok. 30 min. w temperaturze 160 stopni.

UWAGI:
Zamiast miodu można użyć słodu lub ewentualnie cukru trzcinowego.
Przepis dostałam kiedyś od koleżanki. W oryginalnym przepisie był proszek do pieczenia, ale ja nie używam, nie widzę potrzeby.
Dzisiejsza wersja jest z rodzynkami, ale można również zrobić z dodatkiem suszonych moreli (moje ulubione), cynamonu, wiórków kokosowych, słonecznika, orzechów, migdałów, gorzkiej czekolady czy jabłek (raz nawet robiłam z dynią!).

Gotowe.
Pozostaje już tylko zapakować...



Dobra, a teraz czas dla Cynamonowej Mamy. Poproszę o kawę :)





Przepis bierze udział w akcji KucharkiZen "Zdrowe słodycze".

2 komentarze:

  1. Fajne! Proste i uniwersalne. Super, że można do nich dodać różne rzeczy (a dynię-warzywo dodawałaś czy dynię-pestki?). Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodawałam jesienią świeżą dynię. Smakuje lepiej niż brzmi :)

    OdpowiedzUsuń